قیمت تخم مرغ و آش و حلیم در ماه رمضان ۹۴

رزرو تبلیغــات

تعرفه تبلیغات
سایت تفریحی و سرگرمی خاص دی ال
تعرفه تبلیغاتتعرفه تبلیغات

شمـا میتوانیــد برای دیافت آخرین مطالب و آگاهی از آخریـن اخبــار موزیـک در ایمیـــل خـود در خبــرنامـه ثـبت نـام کنــید

کانال تلگرام سایت

به کانال تلگرام ما بپیوندید

تبلیغات
قیمت تخم مرغ و آش و حلیم در ماه رمضان ۹۴

قیمت تخم مرغ و آش و حلیم در ماه رمضان ۹۴

«« اینستاگرام رسمی سایت: khasdl.ir لطفا Follow کنید »»

رییس اتحادیه فروشندگان آش، حلیم، کباب و غذاهای سنتی تهران گفت: بر اساس تصویب اتاق اصناف، هر کیلوگرم حلیم ساده ۹۰۰۰ تومان، حلیم با مخلفات ۱۰ هزار تومان، آش شله قلمکار ۹۵۰۰ تومان، آش رشته ۸۵۰۰ تومان و هر پرس آش و حلیم ۶۰۰۰ تومان در ماه رمضان ۹۴ به فروش می‌رسد.

حسین محمدی با بیان اینکه در ماه رمضان هر کیلوگرم حلوا و شله زرد به قیمت ۸۰۰۰ تومان فروخته می شود، گفت: امسال نظارت ها افزایش یافته و هر واحدی که به صورت غیرقانونی و بدون مجوز اقدام به فروش آش و حلیم کند پس از ۲۴ ساعت پلمب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فقط واحدهای کبابی مجاز می توانند آش و حلیم بفروشند، اظهار کرد: بر سردر مغازه هایی که مجوز اتحادیه را دارند و قانونی هستند، بنرهایی نصب می شود و مردم فقط از این واحدها آش و حلیم بخرند چون بهداشتی بوده و مورد تایید اتحادیه نیز هستند.

محمدی تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است که حتما از واحدهای مجاز خرید کنند، چون در ماه رمضان که عرضه و تقاضا برای حلیم افزایش می‌یابد، فعالیت‌های داخل صنفی نیز بیشتر می‌شود؛ بنابراین به روزه‌داران هشدار می دهیم برای حفظ سلامتی خود فقط از واحدهای مجازی که مجوز رسمی از اتحادیه و وزارت بهداشت دارند و به صورت بهداشتی آش و حلیم می‌پزند، خرید کنند.

رییس اتحادیه فروشندگان آش، حلیم، کباب و غذاهای سنتی تهران گفت: با هماهنگی های صورت گرفته، امسال برخورد جدی و شدیدتری با واحدهای غیر مجاز فروش آش و حلیم صورت می گیرد و واحدهای آن‌ها پلمب خواهد شد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن تخم‌مرغ از کشور صادر می‌شود، گفت: قیمت این محصول در ماه مبارک رمضان معمولا با کاهش همراه است.

ناصر نبی پوردر تشریح وضعیت بازار تخم‌مرغ در آستانه ماه مبارک رمضان، اظهارداشت: در حدود یک ماه اخیر به دلیل شیوع آنفلوانزای پرندگان در ترکیه، ایران جایگزین این کشور در زمینه صادرات تخم مرغ شده و درحال حاضر قیمت این محصول مقداری افزایش یافته است.

وی افزود: قیمت هرکیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغ‌داری را بین ۳۵۵۰ تا ۴۰۵۰ تومان اعلام و اضافه کرد: هم اکنون کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان و عمان مقاصد صادراتی تخم‌مرغ ایران هستند و به طور متوسط روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن تخم‌مرغ از کشور صادر می‌شود.

نبی‌پور با بیان اینکه کشش آن وجود دارد که روزانه بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ تن تخم‌مرغ از کشور صادر شود، گفت: مسئولان برای تنظیم بازار داخلی و برای اینکه تخم‌مرغ گران نشود، اجازه این کار را نمی‌دهند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با اشاره به اینکه روند رونقی صادرات تخم‌مرغ تا زمانی‌که بازار ترکیه به شرایط عادی بازنگشته ادامه دارد، اضافه کرد: هر زمان ترک‌ها صادرات خود را مجددا آغاز کنند، میزان صادرات ما کاهش می‌یابد و قیمت تخم‌مرغ افت می‌کند. ‌‌

وی، احتمال گرانی تخم‌مرغ در ماه مبارک رمضان را صفر دانست و افزود: در ماه مبارک رمضان و ماه محرم معمولا با کاهش قیمت این محصول مواجه هستیم، چراکه تقاضا برای آن در بازار به شدت افت می‌کند.


تاریخ انتشار : دوشنبه 25 خرداد 1394 ساعت: 17:34 | نظرات(0)
برچسب ها : , , , , , , ,
بخش نظرات این مطلب
کد امنیتی رفرش